نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود پروژه نقش زنان در خانواده و اجتماع

نقش زنان در فعالیتهای اجتماعی – اقتصادی و … در جامعه
فهرست
مقدمه
فصل اول
طرح تحقیق
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه
اهداف تحقیق
پیشینه تاریخی
الف) نقش زنان روستایی قبل از اصلاحات ارضی
ب) نقش زنان روستایی بعد از اصلاحات ارضی
ج) نقش زنان روستایی بعد از انقلاب جمهوری اسلامی
پیشینه مطالعات در رابطه با زنان در ایران
روش شناسی تحقیق
محدودیتهای پژوهش
تواناسازی
تعریف اصطلاحات و واژه‌ها
توسعه
قرار دادن زنان در جریان اصلی توسعه
زن در توسعه
نیروی کاردستمزدی
کارخانه برای کارفرما
کاربرای خود
کاریاوری
کارخانوادگی بدون دستمزد
فصل دوم
کلیات و مبانی نظری پژوهش
توسعه و اهداف آن «دیدگاههای نظری»
توسعه با تاکید بر نقش زنان
دیدگاههای موجود در تئوری زن و توسعه
رفاه
فقرزدایی
برنامه‌های فقرزدایی و اشتغال‌زا برای زنان
کارآیی
برابری
توانبخشی
نقش مشارکت زنان در اقتصاد روستایی
اهمیت اشتغال زنان در مناطق روستایی
جایگاه زنان در توسعه روستایی و کشاورزی
نقش زنان روستایی در دامداری
صنایع دستی
تاریخچه صنایع روستایی در ایران
اهداف ایجاد صنایع روستایی
نقش زنان روستایی در تولید صنایع دستی
اثرات صنایع روستایی بر اشتغال زنان روستایی ایران
تواناسازی زنان
کاهش بار تکفل
مهیاسازی امکان اشتغال مناسب در محیط روستا
دسترسی افراد به فرصتهای آموزش حرفه‌ای
تقویت حس استقلال حرفه‌ای
مهیاسازی زمینه‌های اشتغال بیشتر زنان در آینده
اهرم آموزش و کیفیت بهره‌گیری زنان
توسعه پایدار و نقش محوری زیست محیطی زنان روستایی
مسائل و مشکلات زنان روستایی
مشکلات آموزشی زنان روستایی
مشکلات اقتصادی – اجتماعی زنان روستایی
عدم مشارکت زنان روستایی در تشکلهای مردمی
کمبود متخصصان زن برای آموزش زنان روستایی
عدم مشارکت زنان روستایی در طرحهای اجرایی
مسائل فرهنگی زنان روستایی
مشکلات مربوط به دسترس نبودن خدمات آموزشی- ترویجی برای زنان روستایی
فصل سوم
کلیات و ویژگیهای طبیعی
تالش
موقعیت، حدود و وسعت
توپوگرافی
اقلیم
شرایط اقلیمی منطقه
درجه حرارت
بارندگی
رطوبت نسبی
تبخیر
فصل چهارم
نگرشی بر جغرافیای انسانی
تالش
توزیع و تراکم جمعیت
ساخت جنسی و سنی
نیروی انسانی و اشتغال
جمعیت شاغل بر حسب گروههای عمده فعالیت
جمعیت و تغییرات آن
۴عناصر جمعیتی
میزان موالید در شهرستان تالش
باروری
مرگ و میر
رشد جمعیت در شهرستان تالش
مهاجرت در شهرستان تالش
وضع سواد و کیفیت آموزش
بررسی وضع سواد در شهرستان تالش
آموزش
نهضت سوادآموزی
بهداشت و درمان
شاخصهای بهداشتی
فصل پنجم
چگونگی تاثیرگذاری زنان
روستایی تالش بر توسعه منطقه
عوامل موثر بر نقش و سهم زنان در فعالیتهای روستایی منطقه
بستر اکولوژیکی و عمومی منطقه مورد مطالعه
بستر جمعیتی روستاهای منطقه مطالعاتی
حجم خانوار
متغیرهای اکولوژیکی- اقتصادی در روستاهای شهرستان تالش
سهم زنان در فعالیتهای اقتصادی روستا
نقش و حیطه کارزنان در فعالیتهای غیر زراعی
دامداری و پرورش طیور
زنبورداری
نوغانداری
صنایع روستایی
صنایع تبدیلی – صنایع دستی
ویژگیهای اجتماعی – اقتصادی فعالیتهای زنان روستایی منطقه
تفاوتهای جنسی در نحوه بهره گیری از سواد و تأثیر آن بر اقتصاد روستایی منطقه
کم و کیف درگیری زنان در انواع فعالیتها
منزلت اجتماعی و اشتغال زنان
جایگاه اشتغال زنان و درآمد خانوار در منطقه
نقش و جایگاه تصمیم گیری و مدیریتی زنان در امور تولیدی وخانوادگی
نقش زنان روستایی تالش در حمایت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست
فصل ششم
نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهادات
آموزش زنان = آموزش جامعه
پیوستها
نقش سازمانهای غیر دولتی NGO و مشارکت زنان در پروژه‌های توسعه
سیاست ملی‌زنان روستایی جمهوری اسلامی ایران
هدف ۱
حفظ کیان خانواده
سیاستها
هدف ۲
کاهش فقر و تأمین عدالت اجتماعی
سیاستها
هدف۳
رشد سواد آموزی و گسترش تسهیلات آموزشی
سیاستها
هدف ۴
تأمین نیازهای بهداشتی
سیاستها
هدف ۵
ارتقای منزلت زنان روستایی
سیاستها
فهرست  منابع مأخذ فارسی
فهرست منابع و ماخذ لاتین

مقدمه:
جغرافیای انسانی در دهه‌های اخیر دستخوش تحولات مهمی گردیده که این تغییرات نه تنها در روش بلکه در محتوا ظهور یافته است. در این راستا مطالب جدیدی مطرح شده و عناوین تازه‌ای اتخاذ گردیده است. یکی از موضوعات بالقوه قدرتمندی که در تحقیقات میدانی جغرافیا در حال نشو و نما می‌باشد بر مسایل مربوط به زنان و تقسیم کار جنسیتی تاکید می‌ورزد ضرورت طرح اینگونه سوالات از یک سو ناشی از آگاهی فزاینده جغرافیدانان در جهت بکارگیری قواعد و قوانین اجتماعی در تجزیه و تحلیلهای جغرافیایی بوده و از سوی دیگر به این دلیل بوده است که جهت انجام اصلاحات لازم برای رسیدن به چهارچوب عملی و نتیجه‌گیری صحیح از مسایل خاص اجتماعی- فضایی الزاماً بکارگیری ابزارها و تکنیکهای خاص این علم ضرورت می‌یابد.
بدین منظور در سال ۱۹۸۴ اولین کتابی که با دیدگاه جغرافیا و جنسیت تدوین شده بود به چاپ رسید این کتاب در حال حاضر خارج از چاپ می‌باشد.[۱]ظهور علاقه‌ها و توجه بیشتر به شناخت موقعیت زنان در جغرافیای بریتانیا عمدتاً در اواخر ۱۹۷۰ آغاز گردید. در ایالات متحده و بریتانیا ابتدا در جهت برخورداری زنان و دسترسی برابر آنان به منابع از جمله اشتغال تاکید بیشتری صورت می‌گرفته و در پی آن زنان در تحقیقات جغرافیایی توجه بیشتر را کسب نمودند.[۲]به دنبال آن به سرعت یک جغرافیای فمنیست واضحتری توسعه یافت که نه تنها بر موارد مطالعه جغرافیا بلکه به روش به کار رفته برای سازماندهی این دانش به منظور جلب نظرات بیشتر به امور زنان با دید انتقادی می‌نگریست. این انتقادات بیشترین بحثها را در طی ۱۵ سال در توسعه جغرافیا برانگیخته است.[۳]جغرافی دانان فمنیست مدت زیادی این مساله را که در نظم حاکم توسط مردان نتایج جدی را در بر داشته و اینکه چه چیزی به عنوان دانش جغرافیای واقعی به حساب می‌آید و هم چه کسی می‌تواند چنین دانشی را گسترش دهد، مورد بحث قرار داده‌اند. آنها اصرار داشتند که جغرافیا یک سری فرضیات نامعین درباره اینکه مردان و زنان چه کاری انجام می‌دهند و اینکه آن نظمی که بر فضاها، مکانها و چشم‌اندازها متمرکز شده یک نظم مردانه است را مطرح می‌کند.
با توجه به مسایل مربوط به زنان مانک و هانس[۴]در مقاله‌ای روشنگر نه تنها بر اتخاذ دیدگاهی جغرافیایی بر چنین نظراتی تاکید داشته بلکه بر ضرورت موقت کردن انتقالی را که بر اساس نظر مولفین توسط انحرافات بوجود آمده در جریان فمنیستی غیر قابل دسترس شده است اقرار ورزیده‌اند.
این اشتباه خواهد بود که گمان شود جغرافیدانان بطور کلی با مسایل زنان درگیر نیستند، هر چند که در واقع غالب کارهایشان در مورد زنان آشکارا به سمت مردان گرایش می‌یابد، برای مثال در مطالعه مسایل مهاجرت اگر نویسندگان و مولفین مهاجرت زنان را نادیده می‌گیرند و تنها به این فرض ساده که توده عظیمی از مهاجرت در پی ازدواج صورت می‌پذیرد اکتفا می‌نمایند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش زنان در خانواده و اجتماع ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود مقاله اضطراب تعمیم یافته

اضطراب تعمیم یافته

فهرست
مقدمه
تاریخچه
نظریه نو فرویدی
نظریه‌های رفتاری اضطراب
نظریه یادگیری شناختی ـ اجتماعی (csl )
نظریه‌های وجودی
نظریه‌های شناختی اضطراب

دیدگاه اجتماعی

تشخیص
ملاکهای تشخیص اختلال اضطراب منتشر
راههای درمان اضطراب
چهار مولفه اصلی درمان
 دادن اطلاعات وآمورش در مورد اضطراب وفشار روانی
 آموختن مهارتهای مقابله‌ای
 تعیین وانجام تکالیف رفتاری خاص برای منزل
 ملاقات ، با سایر افراد وسهیم شدن در مشکلات مشابه
یک برنامه مقابله گروهی با اضطراب
رواندرمانی
فهرست منابع
مقدمه
قبل از اینکه بخواهیم  به مساله اصلی ( اضطراب) بپردازیم جالب است بدانیم که اضطراب یکی از شایعترین اختلالات در بین مراجعان به روانپزشکان و روانشناسان بالینی وپزشکان می‌باشد . و بنابراین توجه بسیاری از متخصصان را بخود جلب کرده است . و بدنبال آن راههای موفقیت‌آمیزی نیز برای درمان این اختلال ابداع شده است . یکی از این روشهای درمانی، رفتار درمانی شناختی می‌باشد . که به معرفی آن در این مقاله می‌پردازیم . البته نظریه‌های درمانی ارائه شده در این زمینه آورده خواهد شد. وراههای تشخیص آنرا نیز بیان می‌کنیم.
اضطراب را در واقع همة انسانها تجربه می‌کنند. اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند ، و اغلب مبهم است که با یک یا چند تا از احساس‌های جسمی همراه می‌گردد مثل احساس خالی شدن سردل ، تنگی قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد ، یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار، بیقراری ومیل برای حرکت نیز ازعلائم شایع است.
اضطراب یک علامت هشدار دهنده است، خبر از خطری قریب‌الوقوع می‌دهد و شخص را برای مقابله آماده می‌سازد. ترس، علامت هشدار دهنده مشابه ،از اضطراب با خصوصیات زیر تفکیک می‌شود:
ترس واکنش به تهدیدی معلوم ، خارجی، واز نظر منشاء بدون تعارض است. اضطراب واکنش در مقابل خطری نامعلوم ، درونی ، مبهم و از نظر منشاء خمراه با تعارض است
تاریخچه
تقریبا یک قرن پیش ، زیگموند فروید« نوروز اضطراب» را ابداع ودو نوع اضطراب مشخص نمود . یک نوع اضطراب از لیبیدو مهارشده ناشی می‌شود . به‌عبارت دیگر ،افزایش فیزیولوژیک در تنش جنسی به افزایش برابر در لیبیدو ،معرف ذهنی آن رویداد فیزیولوژیک، منجر می‌شور.
از دیدگاه فروید:، مفر طبیعی چنین تنشی برقراری رابطه جنسی است. معهذا ، سایر اعمال جنسی، نظیر پرهیز وجماع منقطع ، مانع تنش و موجب نوروز واقعی(actual) می‌گردد.  اختلالا‌ت اضطراب شدید مربوط به سد شدن لیبیدو مشتمل است بر نوروزهای نورآستنی ، خود بیماری‌انگاری،و اضطراب،که همه آنها از دیدگاه فروید واجد اساس زیست‌شناختی بودند.
نوع دیگر اضطراب ، به بهترین وجه با احساس نگرانی یا ترس که از فکریا میلی سرکوب شده ناشی می‌شود، مشخص می‌گردد این نوع اضطراب مسئول پیدایش پسیکو نوروزهااست ـ نوروزهای هیستری، فوبی و وسواس (کاپلان وهمکاران، ۱۹۹۴ )
نظریه نو فرویدی
این نظریه‌ها در دهه‌های ۱۹۲۰ و۱۹۴۰ وعمدتاً در نتیجه اختلاف نظر دربارة آنچه تاکید افراطی فروید بر اهمیت تکانه‌های بیولوژیکی تلقی می‌شد ، خصو صا‌ً تکانه جنسی و تهدیدی که آن تکانه‌ها بر فرد تحمیل می‌کنند مطرح شدند. نو فروید‌یها شخصیت آدمی را به میزان زیادی پیامد و نتیجة تاًثیرات اجتماعی می‌دانند . آنها براین باورند که «اضطراب اولیه» نه در آغاز تولد بلکه بعدها بروز می‌کند. زمانی که کودک نه تنها برای ارضای نیازهای فیزیولوژیکی اساسی بلکه برای حفاظت وحمایت نیز به والدین وابسته است . اضطراب در نتیجه ناکامی بالقوه یا واقعی چنین نیازهایی ایجاد می‌شود.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اضطراب تعمیم یافته ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

بررسی تفاوت سلامت روانی زنان شاغل و زنان خانه دار

فهرست مطالب
چکیده تحقیق آ
فرم ارزیابی پژوهشهای انفرادی ب
فصل اول ۱
کلیات تحقیق ۱
پیش درآمد ۲
تأثیر اشتغال بر عملکرد و روحیات زمان ۳
بیان مسئله ۶
اهداف کلی تحقیق ۹
متغیرهای پژوهشی ۹
تعاریف مفهومی و عملیاتی ۱۰
فرضیه های پژوهش ۱۱
فصل دوم ۱۲
پیش درآمد ۱۳
پیشینه پژوهش ۱۴
نظریه های سلامت روانی ۱۵
فصل سوم ۱۹
روش تحقیق ۱۹
پیش درآمد ۲۰
طرح تحقیق ۲۰
جامعه آماری ۲۰
نمونه آماری ۲۰
ابزار پژوهشی ۲۱
روش اجرا ۲۱
فصل چهارم ۲۲
تجزیه و تحلیل آماری داده ها ۲۳
فصل پنجم ۶۰
نتیجه گیری ۶۱
خلاصه بحث ۶۱
محدودیتهای پژوهش ۶۱
پیشنهادات ۶۲
منابع و مأخذ ۶۳
پیوست ۶۵
چکیده تحقیق :
موضوع بحث پژوهش حاضر، بررسی سلامت روانی در بین زنان شاغل و خانه دار است.این بررسی با استفاده از روش تصادفی صورت پذیرفته است.
جامعه آماری پژوهش حاضر از زنان شاغل و خانه دار شهرستان ابهر تشکیل می دهد.
نمونه آماری پژوهش حاضر عبارتند از ۳۰ نفر از زنان شهرستان ابهر که ۱۵ نفر از آنها شاغل و ۱۵ نفر از آنها را زنان خانه دار تشکیل می دهد.
همچنین به منظور بررسی تفاوت سلامت روانی از طریق پرسشنامه (scl90) بوده و برای اثبات یا رد فرضیه از مجذور کا ( ) استفاده شده است.
و در فصل چهارم از داده ها تجزیه و تحلیل به عمل آمده است و فصل پنجم به نتیجه گیری تحقق حاضر می پردازد و در خاتمه یاد آور می شود که روان شناسی همانند سایر علوم، زبان و ادبیات خاص خود را دارد که خواننده باید به تدریج با آن آشنا شود. بنابراین حفظ و امانت در سبک ساده نگارش حمل به داستانی بودن مطالب نگردد. امید آنکه این مطالبه بتواند به بررسی جنبه هایی از سلامت روانی زنان شاغل و خانه دار بپردازد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تفاوت سلامت روانی زنان شاغل و زنان خانه دار ,
:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

بررسی توصیفی موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانها

فهرست  مطالب
چکیده ۸
«فصل اول» ۱۱
موضوع تحقیق  : ۱۳
ضرورت و اهمیت تحقیق ۱۳
هدف تحقیق : ۱۴
تعریف متغیرهای تحقیق ۱۴
«فصل۲» ۱۶
ـ ادبیات تحقیق ۱۹
تاریخچه موسیقی : ۱۹
تاریخچة پیدایش موسیقی درمانی ۲۰
انسان و موسیقی ۲۱
موسیقی و درمان ۲۳
مقدمه ای بر موسیقی درمانی ۲۴
چهار رکن موسیقی ۲۶
تعریف موسیقی ۲۸
موسیقی درمانی ۲۸
روشهای موسیقی درمانی ۲۹
موسیقی درمانگ را کیست ؟ ۲۹
شروع به کار انجمن موسیقی درمانی درایران ۳۰
استانداردهای موسیقی درمانی ۳۱
ابزار درمان : ۳۹
نوع برنامه ها : ۴۰
طول درمان : ۴۱
برنامه ها وَ محورهای موسیقی درمانی : ۴۲
خواندن : ۴۳
گروههای کر : ۴۶
نواختن : ۴۸
ساختن آهنگ : ۵۲
بحث وگفتگو پیرامون موسیقی : ۵۵
گوش دادن به موسیقی : ۵۷
حرکات موزیکال : ۵۸
گسترش درک فضایی : ۶۲
کنترل وَ تعادل : ۶۲
تقویت روحیة اجتماعی : ۶۴
نمایش موزیکال : ۶۴
موسیقی توأم با سبک سازی در هیپنوتیزم : ۶۵
موسیقی بیمارستانی : ۶۸
موسیقی درمانی کودکان : ۶۹
موسیقی و نیاز بشری ۷۰
تاریخ موسیقی درمانی ، فرهنگهای کهن واولیه : ۷۳
فرهنگ روم ویونان : ۷۷
قرون وسطی : ۷۹
قرن هفدهم تا نیمة قرن هجدهم : ۸۲
نیمة قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم : ۸۳
قرن بیستم : ۸۴
روانشناسی تمهای موسیقی : ۸۶
تمهای پنجگانه : ۸۶
تمهای شیدایی : ۸۷
تمهای حزین : ۸۷
تم های هیجانی (هیستریکال) : ۸۹
تم های شاد و فرحبخش : ۹۰
تم های آرام بخش : ۹۱
اختراع آلات موسیقی : ۹۲
موسیقی داروی شفابخش : ۹۳
زیبا شناختی موسیقی ایرانی و گونه های موسیقی ایران : ۹۷
نقش موسیقی در جوامع ایل عشایری ایران : ۱۰۲
انقلاب اسلامی  و موسیقی ایرانی ۱۰۵
ادبیات ایران وامدار موسیقی عرفانی است ۱۰۸
اسلام و موسیقی ۱۱۱
بیست و دومین گناه کبیره ۱۱۴
نگاهی به موسیقی مذهبی امروز ۱۱۵
موسیقی متال ۱۲۳
کارکرد موسیقی در پزشکی ۱۲۶
کاربرد موسیقی در فیزیوتراپی ۱۳۰
کاربرد موسیقی در درمان عقب ماندگان ذهنی : ۱۳۲
کاربرد موسیقی در درمان ناشنوایان : ۱۴۲
کاربرد موسیقی در درمان نابینایان : ۱۴۹
تأثیر موسیقی بر کودکان روان نژند و دچار اختلالات رفتاری : ۱۵۸
«پیشینة تحقیق در داخل و خارج کشور» ۱۶۵
تأثیر موسیقی بر مغز انسان ۱۶۶
تأثیر موسیقی بر گیاهان ۱۶۷
تأثیر موسیقی در هنگام ورزش کردن کودکانمان ۱۶۹
موسیقی درمانی قرآنی ۱۷۰
تأثیر آموزش موسیقی بر تواناییهای هوشی خردسالان ۱۷۱
تأثیر موسیقی موتزارت بر سلامت انسان ۱۷۴
تأثیر آلات موسیقی در برخی بیماریها از دیدگاه استادنور علی الهی : ۱۷۶
تأثیر موسیقی بر روح و روان از دیدگاه استاد نور علی الهی : ۱۷۶
۳ ـ تضییع نیروهای قضاوت : ۱۸۲
۴ ـ افسردگی وخمودگی : ۱۸۳
۵ ـ ضعف اعصاب : ۱۸۳
۶ ـ تضییع حس بامره : ۱۸۴
۷ ـ تأثیرات قلبی : ۱۸۵
۹ ـ شکست عمر و جوانمردگی : ۱۸۶
«فصل سوم» ۱۸۷
مقدمه و توضیح ۱۸۷
ابزار جمع آوری اطلاعات ۱۸۸
شیوه جمع آوری اطلاعات : ۱۸۹
«فصل چهارم» ۱۹۰
ب ) نتیجه گیری ۱۹۳
محدودیتها ۱۹۷
پیشنهادها ۱۹۸
منابع و مآخذ ۱۹۹
چکیده
موضوع پایان نامه در رابطه با تأثیر موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانهاست در واقع یک پژوهشی کتابخانه ای می باشد و به برر سی توصیفی تأثیر موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانها پرداخته است . و هدف از این پژوهش در واقع اینست که در آخر ما به این پاسخ برسیم که واقعاً موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانها ، در درمان بیماریها تأثیر دارد . و اینکه آیا از این هنر می توان برای مهارتهای ارتباطی  وگفتاری ، روانی ، ذهنی … استفاده کرد . آیا می توان از موسیقی به عنوان روشی برای کار درمانی  وکمک به سایر پروژه های توان بخشی استفاده کرد و اینکه موسیقی می تواند مضر هم باشد یا صرفاً مفید است و به طور کلی اطلاعاتی را در این زمینه ها می تواند به شما بدهد .
پژوهش حاضر توانسته به یکسری موضوعهای مربوط به موسیقی ، موسیقی ایرانی ، موسیقی مذهبی ، موسیقی و کارکردهای آن و …. بپردازد و به شکل تخصصی به حیطة خاصی هم نپرداخته است . بلکه اطلاعات به شکل اطلاعات کلی آمده است  .
منابع مورد استفاده در انجام این پژوهش منابع دست اول کتابها ، منابع دست دوم پایان نامه ها و سایت ها می باشند  و در واقع بیشتر از آثار مکتوب استفاده شده است نه از مشاهدات شخصی . براساس اطلاعات آمده در این پژوهش می توان گفت که :
امروزه موسیقی به صورت نظام مندی در بیمارستان ها و مراکز توانبخشی و حتی مراکز آموزشی و پزشکی کشور به کار می رود  . آموزش کودکان دبستانی با موسیقی بهتر می شود ، موسیقی سبب افزایش سلولهای ایمن . و همچنین متعادل کرد آنها می شود . موسیقی بر بافتهای هیجانی فرد مانند شادی ، غم ، علاقه ، نفرت … مؤثر است . کاربرد موسیقی درمانی برای کسانی است که  دچار اختلال درمانی هستند اما باید بدانیم که گونه های از موسیقی مانند راک ، قال و … مضر است و تأثیرات سوء دارند .
«فصل اول»
بیان مسئله
روانشناسی علم پژوهش در رفتار موجودات زنده و بویژه در تفکر ، احساسات ، و رفتار بشر است . به همین دلیل سالهاست روانشناسان علاقه شدیدی نسبت به مشکلات عملی که برای افراد بشر پیش می آید و راه حلهایی که می توان برای آنها پیشنهاد داد پیدا کرده اند . هدف روانشناسی ، علاوه بر پیشرفت علمی و صنعتی ، بهبود بخشیدن به زندگی مردم نیز می باشد . (شاملو ، ۱۳۷۸ ، ص ۱۱) ۱ .
موسیقی صمیمی ترین ، مطبوع ترین ، زیباترین هنر ارتباط بشری است . باید به این زبان همدلی اندیشید و از اشتراک آن در ارتباط و صمیمیت ارتباط جست ، گوشها را به هم نزدیک کرد تا دلها آمادگی درک و هم حسی پیدا کنند و چون گوشها به هم نزدیک گردند قلبها به هم نزدیک و افکار مساعد دوستی و تفاهم خواهند شد .
با درک موسیقی عواطف زیبا ، همدردی و تفاهم بیشتر قلبی میسر خواهد شد موسیقی ارتباط با روح دارد و روح ارتباط با خدا ، افسوس که تبدیلش کرده اند به عشق مجازی ، اگر به همان حالت روحانیتش اجرا کنند سیم ارتباط به مبدا وصل می شود .
موسیقی دان اگر حالت روحی شنونده را درک کند می تواند هر حرفی را سخت هم باشد با موسیقی علاج کند بشرطی که آهنگ زن ، روانشناس باشد و بداند هر آنی چه تکه ای برای مریض لازم است و بعد برگرداند . هر آهنگی از نظر روحانی  یک مغز و معنای خاصی دارد اگر معنا و مغز روحانی آن درک شود ، موسیقی اثر دیگری پیدا می کند . ۲ (نخبه زعیم ، ۱۳۷۶) .
موضوع تحقیق  :
بررسی توصیفی موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانها .
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهمیت این موضوع یعنی یعنی بررسی توصیفی موسیقی و موسیقی درمانی برای  انسانها در این است که این هنر در جامعة امروزی ما ، و همینطور اکثر جوامع مورد استفاده قرا ر می گیرد  حال اگر ما با تأثیرات این هنر آشنا شویم می توانیم راهبردهای ویژه ای را در مورد این مسئله اخذ کنیم و به کار ببندیم و چون این هنر با اکثریت مردم اجین و همراه است و مردم از آن در اکثر کشورها به میزان زیادی استفاده می کنند و بهره می برند و از آنجا که بویژه جوانان و نوجوانان در تمام کشورها علاقه مخرط به این گونه هنرها دارند بنابراین باید به جستجو و کنکاش در موسیقی بپردازیم و این مسئله که چگونه موسیقی بر رفتار و روان انسانها اثر می گذارد تأثیر دارد و یا اینکه آیا موسیقی می تواند خدشه ای بر روح و روان انسان وارد سازد یا خیر و استفاده از موسیقی به عنوان یک شیوة درمانی در زمینه های گستردة بیماریهای روانی و جسمانی سبب می شود ما به ضرورت و امنیت این مسئله پی برده و در مورد آن اطلاعاتی بدست آوریم .
هدف تحقیق :
در این تحقیق هدف براین است که اول ما متوجه شویم که موسیقی و موسیقی درمانی چیست  ؟ و ریشه در کجا دارند ، آیا هر هنر موسیقی تأثیر بر روی روان و سلامت ما دارد و می تواند توسط هر کسی اجرا شود اصلاً هر موسیقی ، آیا موسیقی مفید است ؟ موسیقی و انواع آن چه جایگاهی دارد و آیا از موسیقی می توان در سایر زمینه ها به جزء درمان هم استفاده کرد ….. همة اینها سبب می شود  ما برای رسیدن
تعریف متغیرهای تحقیق
موسیقی : هنر بیان احساسات بوسیلة صداهاست که مهم ترین عوامل تشخیص دهنده ی موسیقی صدا و وزن هستند که صداهایی که دارای ارتعاشات نامنظم باشند صداهای غیر موسیقی و آنهایی که ارتعاشات منظم دارند صداهای موسیقی نامیده می شوند (کمال پور تراب ، مصطفی ۱۳۷۵) . ۱
 موسقی درمانی : رشته ای است که بر درمان و توانبخشی اختلالات جسمی و روانی گوناگون از موسیقی بهره می گیرد . طول دوره و مدت زمان جلسات درمان بستگی به اهداف درمانی مورد نظر و مشکل فرد دارد . (زاده محمدی ، علی ، ۱۳۷۴ ، ص ۸۵) . ۲
«فصل۲»
مقدمه ای کلی راجع به موسیقی و موسیقی درمانی
آنجا که سخن باز می ماند ، موسیقی آغاز می شود . هانریش هانیه
اریان و نژاد ها بی شمارند ، اما زبان و روح یکی است ، زبان عشق . موسیقی نوعی زبان عشق است . کاربرد موسیقی برای درک زیبایی و سلامت زندگی اجتناب ناپذیر است .
از بدو خلقت انسان ، نیازهای متنوعی (اعم از جسمی و روانی) با او همراه بوده که برای برآورده ساختن این نیازها سازگاری با محیطش به ابزارهایی نیاز داشته است .
هنر به عنوان یکی از وسایل اولیه سازگاری بشر در خدمت نیازهای کمال جویی و زیبا طلبی و از طرف دیگر ، آرام بخش ناراحتی ها و سختی های زندگی او بوده است . موسیقی شکلی از هنر است که احساس ، عاطفه ، ادراک و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می کند .
استفاده بشر از موسیقی ، امری آسان و قابل دسترس بوده است ، چون ریتم و ملودی ، به عنوان دو رکن اساسی موسیقی  ، در سرشت انسان وجود داشته و آواگرایی ها و حرکات رتیک نیز نیازی به تکلم نداشته است . از این رو در بیشتر قبایل ابتدایی مراسم وآیین های مختلف موسیقیهایی که وسیله ای برای ابراز همبستگی و از بین بردن ترسها و غم ها و ایجاد آرامش و شادی و اراده در بین افراد قبیله بوده برگزار می شده است .
موسیقی زبان آرزوها ، انتظارها و عواطف بشری است و هر قوم و ملتی بر حسب ویژگی های عاطفی و فرهنگی خود ، موسیقی خاصی دارد . با درک موسیقی ، عواطف زیبا ، همدردی و تفاهم هم بیشتر قلبی میسر خواهد شد  .
نغمه های موسیقی برحسب ترکیب فواصل و ریتم دارای ارتعاشات خاصی هستند که با تحریک ارتعاشات سلول های عصبی احساس و انگیزه ای را تقویت ، تضعیف و یا منتقل می سازند ، اگر چه فواید درمان با موسیقی از دوران های قبل مطرح بوده است ، اما تا قبل از اینکه در قرن اخیر به عنوان یک رشته تخصصی شناخته شود خوب معرفی نشده است (سایت اینترنتی) .
موسیقی شفابخش است و هریک از ما می توانیم از آن برای تقویت جسم و روح  و جان استفاده کنیم  . تأثیر موسیقی و صوت بر هر یک از ما متفاوت است ، ولی بهر حال روی همه ما اثر می گذارد .  تأثیر  موسیقی و صوت بر هر یک از ما متفاوت است ، ولی بهر حال روی ما اثر می گذارد . برای درمان  با موسیقی ، خودمان باید در این امر مشارکت کنیم ، که این امر مستلزم  چیزی فراتر از گوش دادن حرف به موسیقی با پر کردن وقت اضافی زندگی است . (ند ، اندروز ، ص ۱۸) .
موسیقی باید بتواند زبان و روح ملی را تقویت کند . موسیقی در حیات و زندگی فردی از همان آغاز کودکی و زندگی شیر خوارگی و گهواره ای با نوای لالایی مادر آغاز می شود و سیر خود را در مراحل مختلف عصر ادامه می دهد . موسیقی ایران ،  تاریخی بس طولانی دارد زمان حضرت زرتشت  موسیقی با سرود و آهنگ همراه بوده است که هدف از این موسیقی انتقال گفتار نیک ، پندار نیک و کردار نیک بوده است .

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی توصیفی موسیقی و موسیقی درمانی بر روی انسانها ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود پروژه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان

بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
فرضیات/ سوالات پژوهش
تعیین متغیرهای پژوهش و تعریف آن
تعریف مفاهیم، تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم
ادبیات تحقیق

تعاریف و دیدگاههای مختلف در مورد بازی
فصل سوم
چگونگی انجام پژوهش

تعریف جامعه آماری
روش نمونه گیری
ابزار گردآوری اطلاعات
شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم:
تجزیه وتحلیل آماری

فصل پنجم:
نتایج

پیشنهادات
محدودیت های پژوهش
منابع و مآخذ
پیوست

چکیدۀ پژوهش:
این پژوهش، تحقیقی تجربی ست که به منظور بررسی تاثیر بازی درمانی، بر تکامل اجتماعی کودکان ۶-۴ ساله شیرخوارگاه آمنه و ۹-۷ ساله دبستان فائض بودند که حداقل یکسال از مدت اقامت آنها در شیرخوارگاه گذشته و فاقد هر گونه مشکل وبیماری جسمی وذهنی(تالاسمی ، فلج اندامها، نقص عضو وعقب ماندگی ذهنی) بودند.
ابزار گردآوری اطلاعات، مقیاس بلوغ اجتماعی واینلند بوده است که شامل هشت زمینه مختلف سوالات مرتبط با تکامل اجتماعی کودکان می باشد وبر اساس آن، سن اجتماعی کودکان قابل سنجش واندازه گیری می گردد.
کوکانی که سن اجتماعی آنها – که بر اساس مقیاس بلوغ اجتماعی و اینلند و توسط مربیان مربوطه محاسبه گردید – حداقل به میزان ۲/۱ سال از سن تقویمی آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دجار تاخیر در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها کمتر بود، به عنوان کودکان دچار تاخیر در تکامل اجتماعی شناخته شدند که تعداد آنها ۲۶ نفر بود(۲ پسر و۴ دختر) و این کودکان ، براساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول اعداد تصادفی؛ دو گروه آزمون و شاهد تقسیم گردیدند.
کودکان گروه آزمون به مدت پنج هفته و هر هفته در سه جلسه دو ساعته در اتاق بازی بخش و با حضور و نظارت پژوهشگر، با انواع بازیهای خاص گروه سنی ۶-۴ سال مورد تحقیق قرار گرفتند که حضور پژوهشگر در جلسات، به منظور ساختار بخشیدن به بازیها و هدفدار نمودن آنها در جهت ارتقای سطح تکامل اجتماعی کودکان مذکور بوده است.
پس از پایان مدت زمان تعیین شده ، کودکان هر دو گروه آزمون و شاهد مجددا با استفاده از مقیاس بلوغ اجتماعی و اینلند مورد بررسی قرار گرفتند.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات که توسط آزمون تی صورت گرفت، نشان داد که اختلاف میانگین سن اجتماعی کودکان گروه شاهد(۹۴/۳ با انحراف معیار۴۵/۰) با گروه آزمون(۷/۳ با انحراف معیار۴۱/۰) پیش از بازی درمانی معنی دار نبوده است(۱۷/۰= p) در صورتیکه این اختلاف میانگین در دو گروه شاهد(۰۱/۴ =qو ۴۵/۰=SD) و آزمون (۵۸/۴=Q و ۴/۰= SD) بعد از بازی درمانی معنی دار می باشد(۰۰۳/۰>P) یعنی بازی درمانی سبب افزایش سن اجتماعی کودکان گروه آزمون گردیده است.
به منظور بررسی تاثیر بازی درمانی بر سن اجتماعی بعد از بازی درمانی و با در نظر گرفتن متغیرهای دیگری چون جنس و طول دوره اقامت از آنالیزرگرسیون چند متغیره استفاده شد که به روش گام به گام متغیرهای نهایی در مدل مشخص گردیدند.بر این اساس مشخص گردید که جنس کودک و طول مدت اقامت در شیرخوارگاه، تاثیری در وضعیت تکامل اجتماعی کودک نداشته است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

 

دانلود پروژه وظایف عمومی مربیان

وظایف عمومی مربیان
فهرست مطالب ۱
فهرست مطالب ۲
تعریف مربی ۴
شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس ۴
وظایف عمومی مربیان از دیدگاه سازمانی ۶
۴- ایجاد یگانگی و حس همکاری: ۸
الف- مربی: ۸
تعریف مطالعه: ۹
مطالعه و روش های ان: ۱۰
روش های کلی تدریس در نظام اموزش: ۱۱
هدف های اموزشی: ۱۲
اموزش از دیدگاه افلاطون ۱۲
بحث انضباط شخصی ۱۳
نقش انضباط و کنترل ۱۶
ایین کلاسداری: ۲۱
مهارت های فرایند تدریس ۲۵
تعریف فرستنده یا مربی ۲۷
وظایف عمومی مربیان از دیدگاه سازمانی ۲۹
۲-ایجاد تفکر عملی: ۲۹
فصل سوم ۳۳
روش های کلی تدریس در نظام اموزش: ۳۳
اموزش از دیدگاه افلاطون ۳۴
بحث انضباط شخصی ۳۵
نقش انضباط و کنترل ۳۸
فصل دوم ۴۴
ایین کلاسداری: ۴۴
مهارتهای فرایند تدریس ۵۰
اماده سازی برای کار اموزان ۵۰
محیط اموزشی : ۵۲
۰ تذکر مهم ۵۵
۲ – مهارتهای ضمن تدریس : ۵۵
۱ – احترام به شخصیت معلم : ۵۹
۲ – برقراری ارتباط : ۵۹
ج – فروتنی و ادب : ۶۰
د – بیان کافی مطالب درسی : ۶۰
ح – بررسی متون عرضه شده به کار اموز : ۶۳
ط – بیان محورهای اصلی و نکات مهم : ۶۳
ی – ارجاع اطلاعات کافی برای کار اموز : ۶۴
تقاضاها و نیازهای عمومی و کلی درپداگوژی : ۶۵
چگونگی برخورد با دیگران : ۶۵
( فصل چهار م ) : ۶۸
شیوه توضیحی : ۷۱
شیوه ها و روشهای فعال : ۷۴
شیوه سقراطی  : ۷۵
اهداف بحث ۷۸
هدف های اصلی در شیوه طرح باواحد کار : ۸۲
شیوه با روش اکتشافی ۸۳
روش حل مسائل : ۸۳
علی اسماعیل زاده ۸۵
( منابع فارسی ) ۸۵
تعریف مربی
مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته اموزشی خود تنظیم کرده و با شیوه های مناسب ان را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای کاراموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد.
حال با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک نمود. یعنی اینکه کتاب انچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه اسان، بدون توجه به اینکه کاراموزی که انرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین ان مطالب ساده تر و قابل درک و فهم کاراموز به کار می برد.
شرایط مربی از نظر قوانین موثر در تدریس
۱- داشتن علاقه به رشته اموزشی خود
۲- داشتن صبر و حوصله در جهت انتقال اطلاعات
۳- تسلط کامل به علوم فنی مورد نیاز
۴- توانایی ایجاد نظم و انضباط در محیط اموزشی
۵- داشتن فن بیان مناسب
۶- توانایی ایجاد روابط خود و صمیمی با کاراموزان
در چه شرایطی مربی می تواند اطلاعات علمی خود را به کار اموز موثرتر انتقال دهد؟
۱- کاراموز به او اطمینان و اعتبار را در نظر داشته باشد.
۲- داشتن نظم و انضباط در کلاس اموزش.
۳- داشتن فن باین تن صدای مربی بسیار تاثیر گذار است.
۴- توجه کردن مربی به افراد کم توجه و یا بی توجه.
۵- توجه به سطح اطلاعاتی کاراموزان و میزان استعداد و توانایی انها.
۶- پرهیز از ایجاد سدهای ارتباطی.
۷- از نظر (مادی- معنوی- امنیت شغلی و ایمنی) تامین باشد…

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه وظایف عمومی مربیان ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود پروژه بررسی رابطه تیپ های شخیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت آنان

بررسی رابطه تیپ های شخیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت آنان

فهرست مطالب

چکیده :
راه ترقی جوامع وجودانسانهایی آگاه وروشن است. این آگاهی وروشنی که به تغییرمطلوب نگرش تعبیرمی شود ازوظایف عمده نظام آموزش وپرورش است وتبلورکارآموزش وپرورش درتربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند ، متخصص وماهراست.اماپویایی وتحول آموزش وپرورش منوط به سیاست گذاری ، برنامه ریزی ،تصمیم گیری وسازمان دهی دقیق درساختاراجتماعی مدارس می باشدکه ازطریق معلمان به ظهورمی رسد.نقش معلم به عنوان مجری تغییرات بسیاراساسی است.
این پژوهش باعنوان « بررسی رابطه تیپ های شخصیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه بامیزان موفقیت درشهرستان رشت » می باشد.
فهرست
فصل اول :
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت وضرورت پژوهش
عنوان تحقیق
سوالات پژوهش
تعاریف مفاهیم واصتلاحات
تعاریف عملیاتی
فصل دوم :
ادبیات تحقیق
جنبه های شخصیت
عوامل تعیین کننده شخصیت
خصایص شخصیتی
ویژگی وعادات شخصیتی
اختلالات شخصیت
سنجش شخصیت
آزمونهای شخصیت
نظریه های شخصیت
نظریه روان پویای فیروید
رشد شخصیت ومکانیسم دفاعی
ارزیابی وانتقاد وارده برنظریه فیروید
نظریه کال یونگ
ساختار شخصیت
سنخ های شخصیت در نظریه یونگ
انتقاد از نظریه یونگ
نظریه رشد اریک اریکسون
نظریه سنخ شناسی شخصیت
نظریه کاتل درباره شخصیت
نظریه کارل راجدز
شغل ، انگیزش محیط کار
نقش محیط کار در بهداشت روانی افراد
الگوی وروم
نظریه Xونظریه Y
طرح ریزی مناسب کار
تجزیه وتحلیل وانطباق شغلی
اطلاعات شغلی
اهمیت انتخاب شغل
عوامل تأثیر گذار در انتخاب شغل
فشار شغلی
کسب موفقیت
پرسشنامه های رغبت پرسشنامه های شخصیت
فرمول بندی تیپ ها
پیشینه تحقیقات انجام گرفته در ایران
پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج ازکشور
فصل سوم :
روش تحقیق
جامعه آماری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روایی واعتبار پژوهش
روش های آماری تجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم :
ارائه داده ها و تجزیه وتحلیل
توصیف داده ها
توصیف هر یک از پرسشهای مربوط به موفقیت معلمان
توصیف ویژگی زندگی نامه معلمان
توصیف تیپ های شخصیتی
آزمون سوالات پژوهش
فصل پنجم :
نتیجه گیری وپیشنهادها
مقدمه محدودیت پژوهش
پیشنهادها ی کاربردی
پیشنهاد بر اساس میل نظری

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه تیپ های شخیتی دبیران دبیرستانهای دخترانه با میزان موفقیت آنان ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

 

دانلود پروژه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان

فهرست مطالب
مقدمه ۲
بیان مسئله ۴
اهداف تحقیق ۵
فرضیه تحقیق ۷
تعاریف عملیاتی ۷
فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)
هوش هیجانی را بشناسیم ۱۰
چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت کرد؟ ۱۳
مؤلفه های هوش هیجانی ۱۶
سنجش برای هوش هیجانی ۱۹
هوش هیجانی EI 20
اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی ۲۴
تعریف و پیشینه هوش هیجانی ۲۵
پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی ۲۷
هوش درون فردی ۳۰
مؤلفه های اصلی هیجانی و اجتماعی و عوامل تشکیل دهنده آنها ۳۲
مؤلفه ها ۳۳
عوامل ۳۴
فصل سوم(روش تحقیق)
جامعه مورد مطالعه، حجم نمونه، روش نمونه گیری ۳۹
ابزار اندازه گیری ۴۰
روش تحقیق ۴۱
روش آماری مربوط به فرضیه ۴۲
فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه فصل چهارم ۴۴
جدول نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی وضعف روانی ۴۵
بررسی رابطه بین وسواس و هوش هیجانی ۴۷
نمرات خام آزمودنی های از آزمون وسواس در گروه دختران و پسران ۴۸
مقایسه وسواس در بین دختران و پسران ۵۰
نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی در بین دختران و پسران ۵۱
مقایسه هوش هیجانی در بین دختران و پسران ۵۳
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری ۵۶
پیشنهادات ۵۹
محدودیت های تحقیق ۶۰
منابع و مآخذ ۶۱ مقدمه :
مفهوم هیجانی موضوعی است که مورد توجه دانشمندان وفلاسفه قدیم بوده است وحتی داروین شواهدی یافت که در آن همراه با تکامل دستگاه عصبی مرکزی ،حالات هیجانی نظیر: ترس ،خشم ولذّت جلوه گر می شود .(اتکسیون ۱۹۸۶؛ترجمه براهنی ۱۳۸۰)
ولی بررسی علمی ودقیق آن به دهه ی گذشته بر می گردد که ابتدا در سال ۱۹۹۰پیتر سالوی هوش هیجانی را مطرح کرد و آن را به صورت توجه به هیجان ها وکاربرد مناسب آنها در روابط انسانی ،درک احوال خود ودیگران ،خویشتن داری وتسلّط بر خواسته های آن ،همدلی با دیگران واستفاده مثبت از هیجانها در تفکروشناخت مطرح کردند بعد گلمن ۱۹۹۵ هوش هیجانی را به عنوان یکی از مؤلفه های سلامت روان معرفی کردند وبر این باور بود که برای ارتقاءسلامت روان افراد باید مؤلفه های هوش هیجانی را در افراد پرورش داد. هم چنین اون بار آن نیزبا طرح نظر خود تحت عنوان بهره هیجانی آن را عبارت از قابلیت ها ومهارت هائی می دانند که بر روی توانایی فرد برای مقابله مؤثر با احتیاجات محیط وفشارهای آن اثر می گذارد بطور خلاصه گفته می شود که میزان هوش nافراد ،ضامن موفقیت آنها در درازمدت وکل زندگی نمی باشد بلکه ویژگیهای دیگری برای برقراری ارتباطات مناسب انسانی وموفقیت در زندگی لازمست که هوش هیجانی نامیده شود وطرفداران اصلی روان شناسی انسان گرایانه در این دهه گودون آلبورت ،آبراهام مازلو و کارل راجرز عقیده دارند که یکی از احتیاجات ضروری وجنسی انسان این است که نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد هیجان های خود را مستقیماًتجزیه نماید واز نظر هیجانی رشد کند. (هرمان ۱۹۹۲به نقل از سالوی وهمکاران ۱۹۵۸)
در حیطه روان شناسی اندیشمندان بزرگ از طرفی به علّت شناسی دردهای روانی انسان واز طرف دیگر به طرح روش هایی برای بهره مندی انسان از ظرفیت کامل خود در جهت اختلالات رفتاری به خصوص ضعف روانی ووسواس که توضیحاتی شده که همه در جای خود مقبول وهریک تکامل بخش ویا حداقل همپوش نظریه های پیشگام شده است .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

فهرست مطالب
مقدمه ۴
مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر: ۴
بیان موضوع: ۱۲
هدف پژوهش: ۱۲
ضرورت و اهمیت پژوهش: ۱۴
تاریخچه مختصر در جهان و ایران ۱۸
مفهوم اخلاق با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است؟ ۲۰
فصل دوم پیشینه پژوهش ۲۲
مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی ۲۶
زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد ۲۸
تعریف واژه‌ها: ۲۹
نکاتی دربارة چگونگی تحول اخلاقی ۳۱
دیدگاههای روان شناختی دربارة اخلاق: ۳۲
رشد اخلاق در کودک: ۳۵
روش آموزش اخلاق: ۳۶
ب- دیدگاه نیک سیرت بودن فطری انسان: ۳۷
تعریف اخلاق: ۳۸
شاخص اخلاق: ۳۸
رشد اخلاق: ۳۸
رشد شناختی: ۴۰
شناخت : ۴۰
تحول شناختی از دیدگاه پیاژه: ۴۱
رشد اخلاقی از دیدگاه پیاژه ۴۳
۲- مرحله استقلال اخلاقی ۴۵
رشد اخلاقی از دیدگاه کهلبرگ ۴۷
الف- سطح اخلاق قبل قراردادی ۴۹
مرحله اول: اخلاق بر پایه تنبیه و اطاعت ۴۹
مرحله دوم: اخلاق ابزار گونة نسبی ۴۹
ب- سطح اخلاق قراردادی ۵۰
مرحلة سوم: اخلاق پسر خوب، دختر خوب ۵۰
مرحلة چهارم: اخلاق بر اساس قانون و نظم ۵۱
ج- سطح اخلاق فرا قراردادی ۵۱
مرحله پنجم: اخلاق بر اساس پیمان اجتماعی ۵۲
مرحلة ششم: اخلاق بر اساس اصول جهانی ۵۲
محدوده سنی در رشد قضاوت اخلاقی ۵۳
مفاهیم مهم در نظریه کهلبرگ ۵۴
۱-مراحل رشد اخلاقی، ثابت و بدون تغییر است. ۵۴
۲-استدلال و داوری‌های اخلاقی با جنبه‌های شناختی ارتباط دارد. ۵۴
مقایسه نظام‌های اخلاقی پیاژه و کهلبرگ ۵۷
ج- دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان: ۵۹
تعریف اخلاق: ۶۰
رشد اخلاق: ۶۱
روش تحقیق در اخلاق: ۶۲
آموزش اخلاق: ۶۲
پیشینة مطالعاتی در جهان و ایران: ۶۳
فصل سوم روش شناسی ۷۲
موضوع پژوهش: ۷۳
سؤال‌های پژوهش: ۷۳
فرضیه‌های پژوهش: ۷۴
تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش: ۷۴
روش پژوهش: ۷۵
نوع پژوهش: ۷۶
ابزار پژوهش ۷۷
سطح اخلاق قبل قراردادی ۷۸
مرحلة اول: سوگیری اطاعت و تنبیه ۷۸
مرحلة دوم: نفع پرستی و لذت طلبی وسیله‌ای ۷۸
سطح قراردادی ۷۹
مرحله سوم: گرایش به پسر خوب،‌ دختر خوب بودن ۷۹
مرحلة چهارم: گرایش به قانون، نظم و وظیفه شناسی. ۷۹
سطح فرا قراردادی ۷۹
مرحلة پنجم: اخلاق بر اساس پیمان اجتماعی ۷۹
مرحلة ششم: گرایش به اصول اخلاقی جهانی. ۸۰
جمعیت پژوهش ۸۰
نمونة پژوهش: ۸۰
روش انتخاب آزمودنی: ۸۰
تجزیه و تحلیل آماری: ۸۱
تجزیه و تحلیل کیفی: ۸۱
روش‌های جدید در سنجش قضاوتهای اخلاقی ۸۲
فصل چهارمتجزیه و تحلیل نتایج ۸۴
توصیف اطلاعات: ۸۵
فصل پنجم ۹۲
تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش ۹۳
محدودیت‌ها: ۹۷
پیشنهادها: ۹۹
فهرست منابع ۱۰۰
مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر:
در عصری زندگی می‌کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق‌العاده پیدا کرده است. زندگی، آسایش و حرمت شخصی هر یک از ما، بیش از پیش، در گرو آن قرار دارد که اصول اخلاقی تا چه حد به طور عمومی مورد رعایت قرار می‌گیرند. در بسیاری از عرصه‌های نوین کار و زندگی اگر انسان‌ها نخواهند به احکام اخلاقی وفادار بمانند هیچ نیرویی برای بازداری آنها از تجاوز به حقوق یکدیگر وجود ندارد. همبستگی جماعتی و قومی و قوام زندگی اجتماعی نیز ضعیف‌تر از آن است که افراد را به یکدیگر مرتبط سازد و انسان‌ها بیش از پیش به صورت افراد مجزا، مستقل و بی اعتنا نسبت به یکدیگر درآمده‌اند. دولتهای ملی، به دنبال جهانی شدن اقتصاد و عروج نهادهای سیاسی بین المللی، قدرت و اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داده اند؛ بحرانهای اقتصادی و سیاسی و انقراض باورهای سخت گیرانه سنتی تضعیف دستگاههای امنیتی را به همراه آورده است؛ و نهادهای گوناگون جامعه، محکوم به انشقاق و از هم پاشیدگی، توان نظارت بر اعمال اعضای خود را از دست داده‌اند. در نتیجه، حوزه‌هایی از زندگی اجتماعی که بر آنها هرج و مرج و اغتشاش حاکم است به طور مداوم در حال تکثیر و گسترش هستند. در این شرایط تنها اخلاق است که به علت موقعیت استعلایی خود می‌تواند، انسان‌ها را به جدی گرفتن مسئولیت خود در قبال یکدیگر فرا خواند. اما امروزه آموزه‌های اخلاقی نیز در وضعیتی بحرانی قرار دارند. بنیادها، مراجع و تکیه گاههای سنتی احکام اخلاقی، تا حد معینی مشروعیت خود را از دست داده‌اند و هیچ گونه الگوی رفتاری معینی – حداقل برای نسل جوان – وجود ندارد.
هنجارهای اجتماعی، باورهای مذهبی و آموزشهای فلسفی، سه بنیاد اصلی ترویج آموزه‌های اخلاقی، هر یک به نوعی، دیگر از اعتبار و نفوذ دیرینه خود برخوردار نیستند.
هنجارهای اجتماعی، از یک سو، حالتی آن چنان مجرد و عام پیدا کرده‌اند که هیچ تکلیف مشخصی را برای کسی تعیین نمی‌کنند و از سوی دیگر، دلیل انشقاق جامعه و تضعیف نهادهای اجتماعی اقتدار و نفوذ خود را بر اذهان مردم از دست داده‌اند. در سطح کلی زندگی اجتماعی، مشروعیت هنجارهای اجتماعی چندان ضربه نخورده است، اما این هنجارها آن قدر از اقتدار برخوردار نیستند که فرد را از تک‌روی و بی‌توجهی به منافع جمع باز دارند.
به علاوه فرد نیز دیگر از آن توان، شهامت و امکانات برخوردار نیست که بتواند به صورت خودانگیخته و خودجوش از سر اقتدار و بزرگواری، اخلاقی عمل کند.
قدرت عظیم نهادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حاکمیت شرایط بغرنج و پیچیده جهانی بر فراز و نشیب زندگی اجتماعی انسان‌ها را به موجوداتی خرد و حقیر تبدیل نموده است. فرد در چنبرة زنجیر منطق سرمایه، عقلانیت نظم اداری و پیامدهای تصمیم‌های خیل کنشگران قدرتمند گرفتار آمده است. در چنین شرایطی انسان دیگر سرنوشت را به مبارزه نمی‌طلبد، خود را وارد ماجراهای پیچیده برای تغییر شرایط کلی جهان نمی‌سازد و نگران از عواقب اعمال خود، خویش را چندان درگیر مشکلات دیگران نمی‌کند. او بیشتر سعی می‌کند تا از فرصتهای ممکن بهره جسته و امکانات لازم برای بهره مندی از یک زندگی بی دردسر را برای خود فراهم آورد. فداکاری و احساس مسئولیت نسبت به وجود و موقعیت دیگران برای او اهمیت چندانی ندارد. بیهوده نیست که ما امروزه با خیل افرادی روبرو هستیم که درصدد بازگردانیدن مشروعیت و اقتدار سابق به بنیادها و مراجع احکام اخلاقی هستند. در زمینة درک مذهبی، اجتماعی و فلسفی از امور رد پای این تلاش را می‌توان مشاهده کرد. این گونه تلاشها در برخی از مناطق جهان و حوزه‌های زندگی اجتماعی با موفقیت روبرو شده‌اند. اینجا و آنجا، مذهب، نهادهای سنتی جامعه و تعقل و استدلال وجهه‌ای نو پیدا کرده‌اند و افراد و گروههای بسیاری راغب شده‌اند که ادعای از نو طرح شدة این نهادها و مراجع را مورد ملاحظة جدی قرار دهند.
معهذا فریب ظاهر قضیه را نباید خورد. بنیادها و مراجع سنتی هر قدر که نوسازی شده باشند باز توان ارایة چنان احکام جهان‌شمولی را ندارند که انسان، جدا از موقعیت اجتماعی و اندیشه و طرز نگرشش به جهان، آنها را معتبر بشمارد. موقعیت قدرتمند این بنیادها و مراجع بیشتر اوقات محدود به یک زمان معین و وضعیت خاص است. مذهب به طور عمده مؤمنین، هنجارهای اجتماعی افراد میان‌سال و کمابیش موفق و استدلال و تعقل روشنفکران را مخاطب قرار می‌دهد.
به علاوه، آنها نمی‌توانند همان گروه مخاطب خود را به صورت جمع و کلیتی واحد تثبیت نمایند. مذهب خود متشکل از مذاهب مختلف است و هر مذهب احکام اخلاقی خاص خود را دارد. اعتقاد و ایمان به یک مذهب به طور معمول انسان را از مؤمنین به مذاهب دیگر دور و حتی گاه منزجر می‌سازد. از این لحاظ، حس عطوفت و اخوت نشأت گرفته از درک مذهب به طور معمول محدود به انسانهای خاص است. هنجارهای اجتماعی نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. هنجارهای حاکم بر نهادهای سنتی اجتماعی نیز هر چند در عرصه‌های خرد زندگی اجتماعی به کار می‌آیند، در عرصه‌های کلان و وسیع زندگی اجتماعی نقشی سرکوبگرایانه پیدا می‌کنند. هر چند صلابت و اقتدار این هنجارها ممکن است زمینة امن کار و کوشش را برای برخی فراهم آورد ولی این امنیت به بهای نقض آزادی عمل برخی دیگر از افراد به دست می‌آید. شکست این پروژه‌ها در عین حال شکست تلاش برای بنیان گذاری و فراافکندن هر نوع مرجع فرا-فردی برای اصول اخلاقی است.
در عصری که انسان تنها و تنها خویشتن را به عنوان جولانگاه اندیشه و تأملات خود در اختیار دارد، در عصری که همبستگی‌های اجتماعی ضعیف و شکننده هستند، در عصری که روابط اجتماعی هر چه بیشتر بر پایة ضابطه‌های حقوقی تعریف می‌شوند و بالاخره در عصری که زندگی به تجریبات شخصی و درد محدود شده است. براستی، چگونه می‌توان برای انسانها مرجعی در ورای فردیت آنها، برای تنظیم روابط اجتماعیشان، فرا افکند. برای چنین انسانی تنها آنچه از درون او می‌جوشد و می‌شکوفد مشروعیت دارد. معیار اصلی تمیز امور برای او ارزشهای فردی و شیوة داوری شخصی خود او هستند، نه احکامی که از پیش بر حق و درست فرض شده‌اند.
در این وضعیت جدید دیگر از خودگذشتگی، توجه به منافع و حقوق دیگری و کنش اخلاقی اموری نیستند که به خودی خود به ذهن فرد خطور کنند و یا اگر خطور کنند در اعمال و رفتار او انعکاس یابند. گرفتار در وجود شخصی خویش، او انگیزه و شور دست زدن به کنشی را ندارد که هدف آن تضمین منافع دیگری باشد.
در این میان، یک عامل و تنها یک عامل می‌تواند موقعیت فرد را تا حدی ثبات بخشد و او را به سمت اتخاذ موضعی اخلاقی نسبت به امور سوق دهد. این عامل همانا وجود دیگری به صورت یک شخص معین با احساسات و تمایلات مختص به خود است. وجود دیگری همیشه به صورت حضور زنده و فعال دیگری در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد مطرح است. او مجبور است در مقابل برخوردهای دم به دم متفاوت دیگران عکس العمل نشان دهد. اگر به برخورد‌های مستقل و پویا با حس مسئولیت فردی نسبت به استقلال دیگری ، ترکیب شود، فرد از حد معینی از استقلال و اقتدار برخوردار خواهد شد. در متن احساس مسئولیت نسبت به وجود و تضمین استقلال و پویایی دیگری، در متن معمولی نسبت به استقلال او، فرد می‌تواند احساس کند که هستی و حضور خاصی در جهان دارد. بدین شکل دیگری میدانی می‌شود که فرد در آن وسعت حضور و اقتدار خود را باز می‌یابد. در این روند او بر ضعفها و سرگشتگیهای خویش فایق می‌شود. از این رو می‌توان گفت نه خودمحوری و احساس توانمندی بلکه ضعف و فقر وجودی، فرد را بر می‌انگیزد تا با رویکردی اخلاقی تأمین آزادی و بهروزی دیگری را غایت اعمال خود گرداند (محمودیان، ۱۳۸۰).

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد صالح

دانلود پروژه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : طرح تحقیق
بیان موضوع
توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله
فصل دوم : یافته های تحقیق یا عوامل موثر در بدحجابی
 گرد آوری اطلاعات ( شواهد )    
 نظر مسئولین راجع به پوشش    
 دانش آموزان راجع به پوشش    
 میزان پذیرش حجاب    
 شناخت نسبت به حجاب در ادیان دیگر    
 آیا چادر همان پوشش کامل است    
 شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش    
 شناخت نسبت به الگوهای حجاب    
پوشش و سهل انگاری
تشویق خانواده بر حجاب دختران
تاثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه
تاثیر پوشش معلمان دینی
تاثیر خودنمایی بر پوشش دختران
تاثیر مدگرائی بر پوشش دختران
پوشش و حفظ معنویت
مدگرائی و اقتصاد خانواده
میزان اعتقاد فرد بر حجاب
تجزیه و تحلیل داده ها
میزان شناخت دانش آموزان
سهل انگاری و پوشش
نقش خانواده در رعایت پوشش
اثربخشی پوشش معلمان و مسئولین مدرسه
اثر بخشی پوشش معلمان دینی
خودنمایی
مدگرایی
پوشش و معنویت
پوشش و اقتصاد
اعتقاد و تعهد نسبت به حجاب
فصل سوم : ارائه راه حل برای رفع و عوامل بدحجابی
انتخاب راه حل جدید
اجرای طرح
گام اول
گام دوم
گام سوم
فصل چهارم : ارزیابی تاثیرگذاری راه حل
گردآوری اطلاعات ( شواهد  )
مشاهدات
ارزیابی یافته های جدید و تعیین اعتبار
نظر مسئولین و بعضی از دبیران راجع به تغییر رفتار در پوشش دانش آموزان
نظر دانش آموزان راجع به پوشش خود بعد از دوره پژوهش و تحقیق
فصل پنجم
چند پیشنهاد
پیوستها و منابع

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1392 | نظرات ()